torsdag den 9. juni 2011

Hurtiglavet Tomat/blomkål suppe

Vi har fået tomat/blomkål suppe her til aften. Det holder jeg meget af.
Den er utrolig nem og hurtig at lave, med denne opskrift og det smager super lækkert.
Du skal bruge:
  • 1 helt blomkål
  • 4 dåser flåede tomater med hvidløg på dåse.
  • creme fraiche
  • frisk persille
Blomkålen og de 4 dåser flåede tomater kommes i gryde med låg. ( dåserne skal selvfølgelig ikke i gryden). Lad det koge til blomkålen er helt kogt ud og blend det så bagefter, så der ikke er flere store stykker i.
Smag til med salt, peber og eventuelt med ekstra hvidløg.
Severes med creme fraiche og frisk persille.



Velbekommen :)
Hvad har du fået her til aften?

3 kommentarer:

Sisse sagde ...

Hej Tina

den ser rigtig lækker ud den suppe

den må jeg prøve at lave, Vi fik

kylling idag med den salat du

havde lavet igår den var rigtig god. Ønsker dig rigtig god bedring med ryggen

Sisse

Marianne sagde ...

Det lyder godt, ser lækkert ud og så er det som du selv skriver - super nemt at lave. Det vil jeg prøve.

Lulufant sagde ...

Hej Sisse
Det er jeg rigtig glad for at høre at du syntes godt om min sommer salat :)
Jeg er også vild med den.
Ja, det driver mig til tider sindsyg, med de smerter jeg har.
Så det luner så dejligt at der er nogen der tænker på een. Så tak for det <3
Til Marianne. Ja, den er så nem og passer stort set sig selv. Og så er alle vitaminerne jo godt velbeværet i det at tomaterne kommer fra dåserne.
Håber at du vil syntes om den.
Stort knus herfra mig
Tina