mandag den 5. september 2011

" Mysteriet om Greengate dåserne "

Først lige en tak til alle de søde beskeder jeg fik af Jer, de lunede så dejligt da jeg lå under dynen. Jeg er så småt ved at være fit for fight igen, influenzaen er ovre, nu mangler jeg bare lige at komme af med min bihulebetændelse  :O)  Øj.... så belastende...
Nå, men mit "snot" skal bestemt ikke holde mig tilbage fra at gå på loppemarked. Og på loppemarkedet, det kom jeg.
Jeg elsker virkelig at gå på loppemarked, det får mig til at glemme alle bekymringer for en kort stund, ihvertfald i den 1 - 1½ time jeg er deroppe. Så det nyder jeg. Det bliver helt tomt og trist, når vores lokale loppemarked stopper for i år d. 25 september og først starter op igen til april næste år.
Så for alle Jer der gerne vil på dette loppemarked her i Rødovre ( ved Rødovre Hallen ), er det altså ved at være sidste chance, så op af starthullerne med Jer  :)
Det blev ikke til så mange ting igår, men som sagt, har lidt også sin ret.
Jeg spottede 2 cremefarvet dåser med det samme, tænkte at de var da ganske søde og motivet kunne til forveksling godt ligne en Greengate blomst. Så jeg ville lige undersøge sagen nærmere... Til min store overraskelse var der Greengate mærkater i bunden på begge dåser. Jeg har aldrig set disse dåser før hos Greengate, så de må være nogle af de helt "gamle" og hvis man kigger efter, så ser blomsterne nemlig meget håndlavet ud og ikke fortrykte som ved de nyere dåser og så er dåserne også betydeligt tungere.
Er der nogle af Jer, der har set sådan nogle dåser før ?? Og i så fald hvilket år er de fra ?? Og er de oprindeligt fra Greengate??
Skriv meget gerne herinde på min blog, hvis du mener at have svaret på mine spørgsmål, for det kunne da være lidt sjovt at vide....
Endvidere fandt jeg yderligere 2 Greengate dåser mere også af ældre dato, men det bliver dåserne jo bestemt ikke ringere af. Hvem elsker ikke bare Greengate  <3

Først et billede af de velkendte dåser 
Men dem her... Har I set dem før ??





Håber at der er nogle der kan opklare "mysteriet om dåserne"  :)

Stort knus lige her fra mig
Tina


9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hejsa Tina sikke nogen fede dåser Prøv dog og send en mail med billeder af dåserne til Greengate så kan de helt sikkert hjælpe dig med din opklaring.Du er da bare ALTID så heldig med alle dine fine greengate fund når du går på loppemarked.Dejlig at høre du er frisk igen.Stort Kram Else

Ditte sagde ...

Hvor er du god til at spotte fine ting på loppemarkeder.
Jeg har Greengate kataloger tilbage til vinter 05/06, og der er dåserne ikke i, men der er lidt der minder om dem. Så de må jo være fra før den tid, men kan godt huske de lavede disse ting, men det var inden jeg selv begyndte at købe det. Håber du får "mysteriet" 100 % opklaret. God uge til dig ;)

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Lulufant sagde ...

Ej hvor er i altså bare gode :) Det var da dejligt nemt...
Jeg har prøvet at google Greengate's kataloger og den ældste jeg kan finde er fra 2007. Så er der nogle af Jer der ved om der er noget katalog på nettet fra før 2007 ?? Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at se de gamle kataloger, så er der nogle der ligger inde med dem og vil af med dem, ja så vil jeg meget gerne arve dem :))))

Til Susi..

Er det ikke muligt at du kan få et billedet af bladholderen og lægge det på din blog, den gad jeg da vældig godt at se nemlig ?? Og dejligt at høre at du også er ved at være oven på igen, det har da også snart i hel uge med sygdom du har haft dig va'..

Og tak for hjælpen piger, så skønt at I gad hjælpe.. mmmmaaar ( stor kys ) :*)
Knus fra mig

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...

Hejsa Tina måske du kunne skrive til Greengate( de er så søde og og hjælper når de kan)forhøre dig om de evt skulle have et af de gamle kataloger.Kram Else

Anonym sagde ...

Wauuuu Tina har lige modtaget din gave idag det er da ALT for meget og ja det kan bestemt bruges Greengate skjorten forbliver en skjorte den er da for fed :-) viskestykket ja lad os se hvad det bliver til de fine kort må op og hænge på min tavle Igen tak du ved ikke hvor glad jeg blev og tak for dine søde ord i brevet.Stort Knus Else

Lulufant sagde ...

Øj.. det var godt nok hurtig, dag til dag levering. De sagde ellers at der kunne gå op til 3-4 dage. Jeg er glad for at du kunne bruge det. Passer skjorten i størrelsen til dig? For så er det jo helt perfekt. Du må lige sende mig et billede af dig med den på så jeg kan se hvor fin du ser ud :D)))
Knus Tina

angie sagde ...

her er der en lignende kop-lignende på billedet ovenfor! Kære hilsener fra Tyskland, Angie

hier ist ein ähnlicher becher wie auf dem foto oben! liebe grüße aus deutschland, angie

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wrfdh