torsdag den 30. august 2012

Når man har brug for en hyggespreder

Jeg føler mig lidt udkørt for tiden, har måtte sige farvel til et kært familie medlem i mandags ved begravelse og har derefter været i pendul fart de følgende dage fra Rødovre til Holbæk Sygehus hvor min kære mormor ligger indlagt og er alvorligt syg. Vi troede alle for en stund, at vi også skulle miste hende, men hun er nu i langsomt bedring. Så det er ikke just bloggen eller mig selv der har været i højeste prioritet i denne uge. Den manglede energi har bestemt også meldt sin ankomst for længst. Smerter, svimmelhed og flyvende tanker fylder meget i øjeblikket hos mig. Kan mærke at det fuldstændig dræner mig for energi og kreativitet. Så lige nu er der derfor lidt stille på min blog. Dette er ikke et medlidenheds indlæg, men jeg kan mærke at jeg selv må få lidt luft inden proppen springer.
Jeg ved ikke om der er en dybere mening med det hele, men jeg har før nævnt at når der sker gode ting i mit liv eller tingene for en positiv vending er mit lykketal 13 altid indblandet på den ene eller anden måde.. Min mormor havde været døden nær, hvis hun ikke var blevet haste indlagt, men det trøster mig at se, at hun er blevet reddet af dygtige læger og ikke mindst af en ufattelig sød sygeplejeske.
Det pudsige af det hele er - at hun ligger på stue 13 og har gjort det siden hun blev bragt ind. Så jeg bliver nød til at være fortrøstningfuld ( måske overtroisk ) og så håbe at hun kommer godt ud af det i den lange ende.
Med dette har jeg desværre også måtte sande, at jeg ikke kommer med nogen bod d. 1 sep. hos Gabrielles, da jeg simpelhen ikke har kunne overskue at male i de sidste par dage..
Når alt dette så er sagt, er dagens vejr jo mildest talt også bare en kedelig grå en af slagsen. Er ikke så vild med dem de gråvejrsdage, jeg er 1 af dem der bliver hurtig påvirket af vejret. Så jeg trængte til en lille hyggespreder i det lille hjem. Når der nu var så mørkt også herinde i huset, er det nu hygsomt med lidt levende lys og pynt. Dagen idag skal bruges til at hvile hovedet og indhente alt det forsømte med min egen lille familie..
Håber at I alle vil få en stille og rolig dag også.















14 kommentarer:

Pia sagde ...

Varme tanker herfra

Lonni´s Verden sagde ...

Det ser vel nok hyggeligt ud med lyset tændt.
Tænk du nu bare på dig selv og få slappet godt af. Kan fortælle at her skinner solen lige nu, så mon ikke der også kommer et par solstråler til dig?
Håber du trods alt får en god dag.
Klem Lonni

Maj-Britt Johansen sagde ...

Hej Tina
god bedring med mormor og håber du også kommer ovenpå .Søde huse med lyd kan måske hjælpe dig lidt ,pas nu godt på dig selv.
mange knus
Maj-britt

Louise sagde ...

Hej Tina.

Det gør mig ondt at du har måtte tage afsked med en kær og at din mormor ovenikøbet ikke er helt på toppen- håber hun snart er frisk og frejdig igen... Varme tanker er sendt afsted til hende...

Også varme tanker er sendt afsted til dig, med håbet om du snart er helt tilbage igen....

Rigtig hyggeligt ser det ud med de små huse, håber de giver dig lidt energi.

"God bedring" til dig og dine kære.

Klem fra Louise

Anonym sagde ...

Hej Tina sender en masse krammer afsted til dig.knus fra heidi

Anonym sagde ...

Hej Tina, vi har mistet både morfar og mormor, (min mor og far) her indenfor 3 mdr, så du kan tro jeg føler med dig, det er ikke det sjoveste i verden, følger jo med i din dejlige blog hele tiden, så det er dejligt at vide vi ikke er de eneste i verden der bærer sorg, alle gode ønsker for din familie, og den med om der er mere mellem himmel og jord, ;) det kan du bide dig i næsen på der er, godt du tog bladet for munden og skrev, inden proppen sprang, jow kendder det godt.... Gode tanker Helle

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Puha, det lyder som en træls uge.
Altid svært at skulle sige farvel til en man holder af:-(

Håber din Mormor bliver frisk igen.
Godt hun kom afsted i god tid.

Glæder mig så meget til vi ses på Lørdag. det bliver sådan en god dag.

Smukke billeder som altid, man får jo helt lyst til at finde husene frem, selvom det varer lidt før det er Jul.

Ha´en dejlig dag.

Knus Susi

Petitflora sagde ...

Øv øv, Tina. Aldrig rart at miste nogen man har kær, håber din mormor snart bliver helt frisk igen
Dejligt med lys og hygge i hjemmets trygge rammer

God bedring og kram til dig
Kh Anja

Anonym sagde ...

Hej Tina....
Man skal sommetider "trække stikket ud" og tænke på sig selv og IKKE hvad alle andre forventer af en....
Bloggen "løber ingen steder" og de der vil dig det bedste venter gerne til du er klar igen..
Mange hilsner Lotte :-)

Alessandra sagde ...

Hi Tina, beautiful pictures. I'm sorry for the sad moments but i hope you will find happyness again.
Bacioni.
Alessandra.

Anne O sagde ...

Masser af tanker herfra, håber at din mormor bliver frisk igen. Knus Anne
PS. Skønne billeder ;0)

Anonym sagde ...

Hej Tina.
Mormor er heldigvis i bedring. Vi syntes i hvertfald hun så meget bedre ud her til eftermiddag, så vi håber alle det bedste for hende.
kærlig hilsen
Lillemor

de Feuth sagde ...

Hej Tina
Jeg håber det hele nok skal gå og tingene bliver lysere, jeg ved hvor hårdt det er i sådan en tid, har prøvet det utroligt mange gange desværre :(
godt solen skinner i dag og super god weekend til dig.

Lulufant sagde ...

Tak Pia :)

Tak Lonni det vil jeg også bruge dagen idag på :)

Tak Maj-Britt:) Jeg vil gøre mit bedste :)

Tak Louise :)Ja, det er bestemt ikke sjovt at miste nogle man har kær..

Tak søde Heidi :)

Tak Helle :) Det vælger jeg også at tror på at der er, det er blevet bevist gang på gang for mig. Det er jeg vel nok ked af at høre at du har mistet begge dine forældre, det må være en utrolig svær tid du selv går igennem. Sender bestemt varme tanker tilbage til dig.

Tak Susi :) Du kan tror at jeg er glad for at hun kom afsted ellers havde hun ikke været her idag :( Jeg glæder mig også til i morgen.. Ja, mine huse er oppe hele året, vi har ik plads på loftet til mere, ifølge gemalen :P))

Tak Anja :) For dine søde ord :)

Tak Lotte :) Hvor er det klogt sagt og utrolig sødt. En krammer til dig fra mig :)

Thanks Alessandra :) I hope so too :)

Tak søde Anne :)Det håber jeg også,,,

Hej Moar :) Åhhh det var godt at høre, ringer i aften igen :)

Tak Andriette :)Håber også at det vender til det gode.. Uhhhaaa.. det lyder da bestemt heller ik sjovt for dig ..

Tusinde tusinde tak alle sammen for Jeres søde kommentarer, de varmer helt inderst inde ;))